dabrowski.eblog.pl dabrowski.eblog.pl
39
BLOG

Wasze skargi na miasto Szczecin!

dabrowski.eblog.pl dabrowski.eblog.pl Polityka Obserwuj notkę 1

 Wreszcie znalazłem czas na opisanie waszych skarg na uciążliwe miejsca lub problemy spotykane w naszej ukochanej 400 000 metropolii. „Nasze miasto zarządzane przez Platformę Obywatelską przestało się rozwijać” – piszą państwo do mnie.

 

  Otrzymałem od Państwa na mój e-mail oraz komunikator internetowy „gg”, wiele ciekawych informacji. Waszych bolączek i spraw najwyższej rangi.

  Z otrzymanych donosów społecznych wynika, że:
  •            znienawidzonym przez mieszkańców i największym problemem miasta są zakorkowane ulice w ruchu drogowym w godzinach szczytu oraz brak sprytnych tzw. skrótów drogowych.
  •       kolejne miejsce w rankingu skarg, które do mnie napływają to bardzo zła nawierzchnia drogowa, szczególnie na bocznych ulicach (np. Świerszczewska na osiedlu „Pogodno”), a także na parkingach pod blokami na największych osiedlach (np. na ulicy Kaliny- doły na asfalcie wytworzone z powodu rozgrzania się materiału, w gorące dni lata).
  •       no i oczywiście miejsce trzecie państwa skarg to brak miejsc parkingowych nawet na największych osiedlach miasta. Na ulicach Kaliny, Derdowskiego, 26-go Kwietnia, Santockiej i Zawadzkiego oraz na wielu, wielu innych. Samochody muszą parkować na chodnikach lub na trawnikach, a nawet na placach zabaw!

Oprócz tych spraw życie, w Szczecinie utrudniają problemy takie jak:

- zły stan oświetlenia ulic oraz niesprawny system kanalizacyjny na ulicach,

- brak poczucia bezpieczeństwa,

- brak placów zabaw oraz toalet publicznych szczególnie z tej „prawdziwej europy”,

- brak imprez kulturalnych,

- oraz źle działający system komunikacji miejskiej,

 

Martwią się również Państwo o następujące sprawy:

 a)      oczyszczalnie odpadów publicznych (Zakład termiczny Unieszkodliwiania odpadów komunalnych dla Szczecińskiego obszaru),

 b)      cmentarz dla Szczecina,

 c)      halę widowiskową, 

 d)      przyszłą politykę dla rozwoju Szczecina,

 e)      kluby sportowe, szczególnie MKS Pogoń Szczecin, Arkonie Szczecin oraz Piast Szczecin),

 f)       baseny i jeziora oraz rzekę „Odrę” w naszym mieście,

 g)      środowisko,

 h)      pomoc społeczną

 i)        i, o godne warunki życia,  

  Otrzymałem również kilka tygodni temu na mój e-mail apel społeczny podpisany przez 15-stu właścicieli działek (ogródków rekreacyjnych), którzy zamieszkują moje osiedle i troszkę mnie znają z mojej działalności społecznej. W owym apelu właściciele tych nieruchomości niepokoją się o wycenę przez Urząd Miasta ich działek ws. wykupu terenów działkowych przez miasto. Chodzi tutaj o działki położone przy ulicach: 26-go Kwietnia, Derdowskiego (Pogodno) oraz Twardowskiego i Witkiewicza (oba tereny przy stadionie Pogoni Szczecin). 

   Piszą państwo również o braku publicznej debaty na temat najlepszych rozwiązań dla naszego miasta w przyszłej polityce miasta.

  Chcą Państwo przeprowadzenie debaty na temat rozwoju miasta, w następnych najbliższych latach, gdzie udział kategorycznie wziąć mieliby obywatele naszego miasta z środowiskami politycznymi z naszego Szczecina (radni Rady Miasta i Sejmiku Wojewódzkiego i posłowie, eurodyputowani) oraz z najlepszymi fachowcami w wymienionych dziedzinach.

Wiecej o mnie na www. dabrowski.eblog.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka